Zoals gezegd, koestert de brouwerij de trouwe Puurzaam-leden, en daarom is het eerste jaar lidmaatschap voor alle bestaande vrienden gratis, benadrukt Jan-Paul. “Als blijk van onze waardering.” De naam van het nieuwe online magazine wordt vanaf 2019 ‘Ongefilterd’.
SCROLL NAAR BENEDEN
Judith Kloppenburg / Rob Oostwegel
Korting op tal van activiteiten en evenementen
Standaardkorting in de webshop
De mogelijkheid om nieuwe bieren als eerste te bestellen
Een uitnodiging voor de opening van het nieuwe Brouwhuis (hoogstwaarschijnlijk begin 2020)
Uw naam gegraveerd in één van de nieuwe brouwketels
Recht op de laatste batch bier van het oude brouwhuis
Vier keer per jaar het digitale magazine Ongefilterd
Één keer per jaar het Gulpener-jaarboek per post
Een eigen hopplant, plus een jaarlijkse uitnodiging voor de Hopoogst
Een uitnodiging voor een besloten feest op het festival-terrein van Reijmerstok
Een uitnodiging voor een jaarlijks terugkerend evenement in het BrouwLokaal
“We bouwen een gemeenschap van vrienden van Gulpener, die ons ware verhaal kennen en ondersteunen: de GulpenerVrund.” Een GulpenerVrund is iemand die de filosofie van de vrije brouwer omarmt, legt Jan-Paul uit. “De GulpenerVrund wil genieten van ambachtelijk bereid speciaalbier, met lokale, natuurlijke ingrediënten, waarover is nagedacht.”
De GulpenerVrund kan nog steeds vier keer per jaar een magazine lezen, maar dan online. “Een keer per jaar krijgen ze bovendien het Gulpener Jaarboek, een soort Puurzaam Plus, waarin we terugblikken op het afgelopen jaar.” Ook de uitnodiging voor de Hopoogst blijft gehandhaafd, maar… er komt meer! “De Hopoogst is in de loop der jaren uitgegroeid tot een populair fenomeen, waar mensen uit het hele land op af komen. De beleving van in de Limburgse heuvels, met vrienden hop plukken en genieten van de sfeer, de gezelligheid én natuurlijk lekker bier, is voor velen een traditie geworden. Daarom is er vanaf volgend jaar op zaterdag al een spetterend besloten feest. De GulpenerVrund kan hier genieten van heerlijk bier, toffe muziek, streekproducten en van elkaar.”
Het is tijd voor een nieuwe benadering, vindt Jan-Paul. "Als de vergunningen ons goedgezind zijn, beginnen we binnenkort met de bouw van het duurzaamste speciaalbier Brouwhuis van Europa. Misschien zelfs wel van de wereld. Met het nieuwe Brouwhuis kunnen we toewerken naar onze ambitie om in 2030 vrij van fossiele brandstoffen te zijn.
Dankzij nieuwe brouwtechnieken, die het mogelijk maken regionale grondstoffen nog beter te gebruiken, gaan we nieuwe smaken ontwikkelen en de huidige smaken optimaliseren." Het is de belangrijkste investering van Gulpener in pakweg veertig jaar, benadrukt Jan-Paul. "Daar willen we onze oude en nieuwe vrienden graag bij betrekken."
Ruim vijfhonderd mensen zijn abonnee van Puurzaam en een groot deel van deze groep plukt jaarlijks in september enthousiast mee met de Hopoogst. Deze vrienden van de brouwerij fungeren in feite een beetje als Gulpener-ambassadeurs, vertelt Jan-Paul.
“We zien Puurzaam-leden als een vriendengroep om ons heen.” Die groep van ambassadeurs wil de brouwerij graag vergroten, gaat hij verder. “We willen ons verhaal nog verder verspreiden en nog meer mensen bereiken. Daarom hebben we niet alleen besloten om Puurzaam te vervangen door een digitaal magazine, maar eveneens om een actieve community om het merk Gulpener heen te bouwen. Met nóg meer vrienden, met wie we ons verhaal van vrije, onafhankelijke, ambachtelijke brouwer, kunnen delen."
GULPEN - “Minder papier, maar des te meer Gulpener”, vertelt directeur Jan-Paul Rutten. Want vanaf komend jaar valt Puurzaam niet langer meer op de deurmat, maar wordt het magazine volledig vervangen door een digitaal magazine. En dat gebeurt niet zomaar. “Er komt een totaal nieuw concept: de GulpenerVrund."
Deel deze pagina
Judith Kloppenburg / Rob Oostwegel
Zoals gezegd, koestert de brouwerij de trouwe Puurzaam-leden, en daarom is het eerste jaar lidmaatschap voor alle bestaande vrienden gratis, benadrukt Jan-Paul. “Als blijk van onze waardering.” De naam van het nieuwe online magazine wordt vanaf 2019 ‘Ongefilterd’.
Vier keer per jaar het digitale magazine Ongefilterd
Één keer per jaar het
Gulpener-jaarboek per post
Een eigen hopplant, plus een jaarlijkse uitnodiging voor de Hopoogst
Een uitnodiging voor een besloten feest op het festival-terrein van Reijmerstok
Een uitnodiging voor een jaarlijks terugkerend evenement in het BrouwLokaal
Korting op tal van activiteiten en evenementen
Standaardkorting in de webshop
De mogelijkheid om nieuwe bieren als eerste te bestellen
Een uitnodiging voor de opening van het nieuwe Brouwhuis (hoogstwaarschijnlijk begin 2020)
Uw naam gegraveerd in één van de nieuwe brouwketels
Recht op de laatste batch bier van het oude brouwhuis
“We bouwen een gemeenschap van vrienden Gulpener, die ons ware verhaal kennen en ondersteunen: de GulpenerVrund.” Een GulpenerVrund is iemand die de filosofie van de vrije brouwer omarmt, legt Jan-Paul uit. “De GulpenerVrund wil genieten van ambachtelijk bereid speciaalbier, met lokale, natuurlijke ingrediënten, waarover is nagedacht.”
De GulpenerVrund kan nog steeds vier keer per jaar een magazine lezen, maar dan online. “Een keer per jaar krijgen ze bovendien het Gulpener Jaarboek, een soort Puurzaam Plus, waarin we terugblikken op het afgelopen jaar.” Ook de uitnodiging voor de Hopoogst blijft gehandhaafd, maar… er komt meer! “De Hopoogst is in de loop der jaren uitgegroeid tot een populair fenomeen, waar mensen uit het hele land op af komen. De beleving van in de Limburgse heuvels, met vrienden hop plukken en genieten van de sfeer, de gezelligheid én natuurlijk lekker bier, is voor velen een traditie geworden. Daarom is er vanaf volgend jaar op zaterdag al een spetterend besloten feest. De GulpenerVrund kan hier genieten van heerlijk bier, toffe muziek, streekproducten en van elkaar.”
Het is tijd voor een nieuwe benadering, vindt Jan-Paul. "Als de vergunningen ons goedgezind zijn, beginnen we binnenkort met de bouw van het duurzaamste speciaalbier Brouwhuis van Europa. Misschien zelfs wel van de wereld. Met het nieuwe Brouwhuis kunnen we toewerken naar onze ambitie om in 2030 vrij van fossiele brandstoffen te zijn.
Dankzij nieuwe brouwtechnieken, die het mogelijk maken regionale grondstoffen nog beter te gebruiken, gaan we nieuwe smaken ontwikkelen en de huidige smaken optimaliseren." Het is de belangrijkste investering van Gulpener in pakweg veertig jaar, benadrukt Jan-Paul. "Daar willen we onze oude en nieuwe vrienden graag bij betrekken."
GULPEN - “Minder papier, maar des te meer Gulpener”, vertelt directeur Jan-Paul Rutten. Want vanaf komend jaar valt Puurzaam niet langer meer op de deurmat, maar wordt het magazine volledig vervangen door een digitaal magazine. En dat gebeurt niet zomaar. “Er komt een totaal nieuw concept: de GulpenerVrund."
Ruim vijfhonderd mensen zijn abonnee van Puurzaam en een groot deel van deze groep plukt jaarlijks in september enthousiast mee met de Hopoogst. Deze vrienden van de brouwerij fungeren in feite een beetje als Gulpener-ambassadeurs, vertelt Jan-Paul.
“We zien Puurzaam-leden als een vriendengroep om ons heen.” Die groep van ambassadeurs wil de brouwerij graag vergroten, gaat hij verder. “We willen ons verhaal nog verder verspreiden en nog meer mensen bereiken. Daarom hebben we niet alleen besloten om Puurzaam te vervangen door een digitaal magazine, maar eveneens om een actieve community om het merk Gulpener heen te bouwen. Met nóg meer vrienden, met wie we ons verhaal van vrije, onafhankelijke, ambachtelijke brouwer, kunnen delen."